”Ensimmäiset teot ratkaisevat. Selvitä faktat. Ole johdonmukainen.”
Kriisin keskellä ei ole hyvä jäädä yksin. Ulkopuolinen ja asiantunteva näkemys on arvokas toimintasuunnitelmasta päätettäessä. Kreab auttaa yrityksiä ja organisaatioita kriisiviestinnässä kun kriisi iskee, sitä ennen sekä sen jälkeen.
Kriisiviestintään on hyvä varautua etukäteen riskien minimoimiseksi ja ensi vaiheen vastuista sopien. Silti kriisi usein yllättää ja on mille tahansa organisaatiolle suurta ponnistusta vaativa haaste. Kriisiviestinnässä onnistuminen ratkaisee sen, mitä organisaation korvaamattomalle menestystekijälle eli maineelle käy.
Kriisiviestinnän onnistumisen ytimessä on oikein räätälöity ja syvällisesti pohdittu toimintalinja. Olemme analysoiva ja kokenut kumppani, joka osaa tarjota näkemyksen ja mennä suoraan konkretiaan. Esitämme kriittiset kysymykset ennen mediaa sekä tuemme ydinviestien kanssa, jotta organisaatiosi on valmis vastaamaan kriisiin luottamusta rakentaen.
Ennen kriisejä luomme organisaation kulttuuriin räätälöidyn kriisiviestinnän ensiaskelten prosessin, koulutamme organisaation johdon ja viestinnän vastuuhenkilöt sekä autamme strategisessa varautumisessa. Kriisin keskellä toimimme johdon ja puhehenkilöiden tukena ja neuvonantajana sekä autamme kriisiviestinnän toteuttamisessa. Kriisin jälkeen analysoimme suunnitelmien ja toiminnan onnistumisen, tarjoamme tukea kriisin jälkihoitoon sekä tarvittaessa päivitämme suunnitelmat.