Lopputuloksena tunnistettava ja saavutettava ilme, joka tukee arkea
Tunnusomainen punainen väri haluttiin säilyttää osana A-klinikan visuaalista identiteettiä – nyt entistä elinvoimaisempana ja ilmeikkäämpänä sävynä. Sen rinnalle rakennettiin vahva lisäväripaletti, joka tuo ilmeeseen ilmaisukykyä ja joustavuutta eri käyttötilanteisiin sekä monikanavaiseen viestintään.Visuaalisen identiteetin keskeinen elementti on logosta johdettu pallo, joka kulkee kaarevaa polkua symboloiden ihmisen elämänmittaista matkaa, sen nousuja ja laskuja. Muotokieli tuo inhimillisen näkökulman osaksi visuaalista ilmaisua ja muistuttaa, että A-klinikka kulkee rinnalla elämän eri vaiheissa.
Verkkosivujen visuaalinen linja suunniteltiin saavutettavuus edellä: käyttäjää ohjataan sujuvasti palveluiden äärelle, ja ilme välittää tunnetta läsnäolosta ja luottamuksesta. Strategiakuvitus auttaa konkretisoimaan suuntaa ja tuo tavoitteet lähemmäs arjen työtä. PowerPoint-pohjat lisäävät visuaalista yhtenäisyyttä ja selkeyttävät asiantuntijoiden viestintää.
Uudistettu ilme vahvistaa A-klinikan roolia inhimillisenä asiantuntijana – selkeänä, ajassa elävänä ja luottamusta herättävänä.